Dziedziczki
Debiut fabularny paragwajskiego reżysera Marcelo Martinessiego, to feministyczne kino LGBT o uniwersalnej potrzebie wolności i samospełnienia. Akcja filmu rozgrywa się w stolicy Paragwaju, Asunción. Chela i Chiquita są potomkiniami bogatych rodów, mieszkającymi w okazałej posiadłości od ponad 30 lat. Kiedy narastające długi zmuszają je do zmierzenia się z nową rzeczywistością, Chela zaczyna świadczyć lokalne usługi taksówkarskie. Jedną z jej pasażerek jest pełna życiowego optymizmu – Angy. Pod jej pływem zamknięta w sobie Chela zrzuca skorupę i rozpoczyna osobistą, intymną rewolucję
Fantastyczna kobieta
Film chilijskiego twórcy urzeka spokojem i energią bohaterki, która, choć dostaje liczne ciosy od losu, nie poddaje się, lecz ponownie staje na nogi i idzie do przodu. I pomimo tego że Una mujer fantastica wypełniona jest smutnymi emocjami, trudno nie znaleźć w niej pozytywnych akcentów. Rozczarowaniom towarzyszy nadzieja, że jakoś to będzie.
Fokstrot
Michael i Daphna Feldmannowie to zwyczajne izraelskie małżeństwo. Pewnego dnia ich życie drastycznie się zmienia. Żandarmi donoszą bowiem o śmierci ich syna, Jonathana, który zginął podczas służby wojskowej na opustoszałym posterunku. Każde z rodziców młodzieńca stara się poradzić sobie z rodzinną tragedią na swój własny sposób, a krewni i urzędnicy wcale im w tym nie pomagają. Matka pogrąża się w żałobie, natomiast sfrustrowany ojciec wpada w coraz bardziej absurdalną i surrealistyczną spiralę własnego gniewu… Przejmujący, ale i zaskakujący portret rodziny w rozkładzie oraz kraju w permanentnym stanie wojny.
/Wiosna Filmów
Niech Was nie zmyli początek filmu Xaviera Legranda! To nie jest kolejny rodzinny dramat ani kino zaangażowane społecznie powielające utrwalone od lat wzorce. Jeszcze nie koniec staje się kinem spełnionym, dzięki dobremu rozłożeniu akcentów. Początkowa kłótnia byłych małżonków o opiekę nad dziećmi nie ustawia optyki patrzenia na przedstawiony świat, ale staje się cichym preludium do głośnego finału. Debiutujący reżyser nie odkrywa kart, kto jest zły, a kto dobry. Sami rozstrzygniemy, spoglądając na tą rodzinę z narastającym niepokojem.
Niemiłość
Powolny rozpad świata, który właśnie budował się na nowo… Niemiłość to kino brutalnego realizmu i egoizmu, gdzie na próżno szukać nadziei czy usprawiedliwień. Andriej Zwiagincew tworzy małą apokalipsę, by przez pryzmat jednostek opowiedzieć prawdę o rosyjskim społeczeństwie. Jego rozpadzie i pragnieniu czegoś, przed czym ucieka. W tym świecie miłość umiera, lecz serce wciąż pragnie kochać i być kochanym.
Obietnica poranka
Oparty na autobiograficznej powieści Romaina Gary’ego, film opowiada o wielkiej, wszechmogącej miłości macierzyńskiej, która buduje wokół dziecka iluzję wspaniałego świata. Dzięki tej niezwykłej i szalonej matce, życie głównego bohatera pełne jest zwrotów akcji, namiętności i tajemnic. A niesamowite przygody, jakich Romain doświadcza, pozwalają mu stać się jednym z czołowych powieściopisarzy XX wieku. Ale ta bezgraniczna macierzyńska miłość będzie również jego ciężarem przez całe życie.
/ Wiosna Filmów
Utoya. 22 lipca
Kamera z ręki, rozmazany obraz i niezwykle ciasne kadry. U – 22 July to dramatyczny obraz walki o przetrwanie w obliczu nieznanego zagrożenia. Historia opowiedziana w czasie rzeczywistym, kiedy przez 72 minuty młodzież na wyspie Utoya uciekała przed strzałami Andreasa Breivika.
W ułamku sekundy
Szczęśliwe rodzinne życie Katji rozpada się na kawałki, kiedy jej synek i mąż tureckiego pochodzenia giną w zamachu bombowym. Okazuje się, że za ich śmierć odpowiedzialni są młodzi neonaziści. Kobieta najpierw stara się wymierzyć sprawiedliwość na drodze sądowej, jednak ciągnąca się sprawa i poczucie niemocy wyniszczają ją psychicznie. Katja, znając tożsamość zamachowców, nie może oprzeć się potrzebie zemsty i postanawia podjąć konkretniejsze działania.
/ Wiosna Filmów
Walc w alejkach
Christian rozpoczyna pracę jako osoba odpowiedzialna za wykładanie towaru na sklepowe półki i zaczyna poznawać skomplikowane, nieco surrealistyczne zaplecze wielkiego supermarketu. Młody mężczyzna nawiązuje też nowe znajomości, a w jednej z koleżanek z pracy, Marion, nawet się zakochuje. Niestety, wybranka jego serca jest już mężatką, a dodatkowo pewnego dnia idzie na dłuższe zwolnienie lekarskie. Wówczas Christian wpada w emocjonalny dół i niewiele brakuje, by demony jego starego życia znów go dopadły.