-daję 7 łapek!

Dom jak z marzeń z widokiem jakby wprost z pocztówki. Odnoszący sukcesy mąż i bogaci (acz nieco toksyczni teściowie). Perfekcyjne życie z perfekcyjnym planem na przyszłości. Hunter (Haley Bennett) nie ma powodów do zmartwień. Wyrwana z biedny wiedzie idealne życie w szklanym zamku na szczycie. A jednak Niedosyt pełen jest podskórnego niepokoju i nieprzepracowanych traum.

Przeczytaj także: Ostre przedmioty

Hunter jest uroczą blondynką, która wydaje się zagubiona w świecie blichtru i przepychu. Skromna i wycofana poświęca się najmniejszym sprawom, doprowadzając do precyzji mieszkanie, jak i pieczołowicie przygotowywane dania. Zamiłowanie do porządku i ładu kontrastuje z chaosem, który rozgrywa się w jej głowie. Żyje w świecie, w którym tylko pozornie ma kontrolę: jej mąż decyduje o wszystkim, teściowie ciepło, ale z dystansem podchodzą do jej wyborów, a wiadomość o ciąży raczej nie wywołuje fali radości. Kontrola nad otoczeniem przynosi jej pozory spokoju, a nawet zamiłowanie do ostrych przedmiotów staje się obsesją idealną na spotkanie z psychologiem.

Carlo Mirabella-Davis pokazuje bohaterkę niezwykle skomplikowaną, która w rytuale połykania niebezpiecznych i małych przedmiotów próbuje nadać sobie znaczenie i odzyskać kontrolę. Hunter niesie w sobie nieprzepracowane traumy, przenoszone z pokolenia na pokolenie. W zadawaniu sobie bólu w ramach rozliczenia z przeszłością przypomina Camille z Ostrych przedmiotów. Bohaterka Niedosytu w ryzykowny sposób próbuje nadać sobie sprawczość, a cierpienie fizyczne przynosi jej satysfakcję i dumę. Tylko w ten sposób ma wpływ na otaczającą ją rzeczywistość. 

Przeczytaj także: Pieces of a Woman

Niedosyt pełen jest niuansów i niejednoznacznych bohaterów. Trudno osądzać zapracowanego męża Hunter, który wciąż pozostaje pod wielkim wpływem rodziców czy teściów, dla których przede wszystkim liczy się szczęście syna. Świetnie w tych poplątanych rodzinnych relacjach wypada surowa i modernistyczna scenografia. Sterylna czystość i porządek kontrastują z nieładem emocjonalnym bohaterów. 

Mirabella-Davis pięknie opowiada o zyskiwaniu samoświadomości. Hunter niezależnie od tego, czy będzie musiała sprawić sobie ból, dojrzewa do odpowiedzialności za samą siebie i własne decyzje. Rozliczenie z przeszłością pozwala jej wyjść ze strefy komfortu, a dzięki temu samodzielnie wyruszyć w przyszłość. Niedosyt to thriller z emancypacyjnym zacięciem. 

Related Posts

Warszawski bon vivant z bagażem doświadczeń i kieliszkiem w dłoni raczej nie wzbudza sympatii od...

Mam taką przypadłość, że jak już coś zacznę oglądać, to muszę skończyć. Staram się dawać szansę...

Lubię bajkowe opowieści, w których dziewczynki są w centrum i samodzielnie pokonują przeszkody....

Leave a Reply