Warszawski Festiwal Filmowy to wydarzenie, którego nie można ominąć. Warszawa w dniach 13-22 października stanie się prawdziwą stolicą kina, w której zagoszczą filmowcy z całego świata. W tym roku możemy się spodziewać kilku niezwykle interesujących propozycji. Jak przebrnąć przez gąszcz filmów wybranych przez selekcjonerów? Oto kilka naszych typów must see!

Pewnego razu w listopadzie…, reż. Andrzej Jakimowski

Pewnego razu w listopadzie

Pewnego razu w listopadzie

Agata Kulesza w filmie twórcy Imagine. Warszawa, listopad 2013. Marek zabiera z działki pod miastem swoją matkę. Jest za zimno, żeby tam spała. Razem z nimi jedzie bezpański pies Koleś, który dotrzymywał towarzystwa mamie. Jadą do Warszawy, w której w wyniku brutalnej polityki mieszkaniowej, wyeksmitowano ich z domu Finałowe sceny filmu rozgrywają się na tle autentycznych wydarzeń i zawierają zdjęcia dokumentalne zrealizowane 11 listopada 2013 roku.

Zanurzenie, reż. Wim Wenders

Zanurzeni

Zanurzeni

Aktorski duet Alicia Vikander I James McAvoy w romantycznej historii o przypadkowym spotkaniu i prawdziwej miłości. James jest inżynierem, a Danielle badaczką dna oceanu. Na wybrzeży Francji przygotowują się do swoich niebezpiecznych wypraw, a między nimi wybucha namiętny romans.

Ostrzegam! Polecam tylko fanom aktorów – film nie jest perełką, której nie można przegapić.

Balkan Noir, rez. Drazen Kuljanin

Kilka lat temu Kuljanin na festiwalu w Konkursie 1-2 pokazał swój film Jak zatrzymać ślub. Teraz wraca, by przedstawić historię zaginięcia w Czarnogórze siedmioletniej córeczki szwedzkie pary. Opowiada o nadziei i obsesji, oczekiwaniu i zaprzestaniu czekania.

Czuwaj, reż. Robert Gliński

Czuwaj

Czuwaj

Robert Gliński lubi portretować młodzież. W Czuwaj wyrusza z młodymi chłopcami na obóz harcerski, gdzie Jacek (Mateusz Więcławek) będzie musiał wejść w buty dorosłego człowieka. Pozostawiony sam sobie opiekuje się nastolatkami, ale przede wszystkim próbuje rozwikłać tajemniczą śmierć jednego z kolegów.


Pomiędzy słowami, reż. Urszula Antoniak

Pomiędzy słowami

Pomiędzy słowami

Michaal jest Polakiem, który od wielu lat mieszka i pracuje w Niemczech. Chce się poczuć, jak pełnoprawny obywatel zasługujący na szacunek. Ciężko pracuje na swoją pozycję. Jego świat zaczyna się trząść w posadach, kiedy do Berlina przyjeżdża ojciec, który porzuciła go, gdy mężczyzna był dzieckiem. Michael musi sobie poradzić z przeszłością oraz uczuciem wyobcowania, z którego dopiero teraz zdaje sobie sprawę.

Wyznanie, reż. Zaza Urushadze

Reżyser Mandarynek opowie o duchownym Giorgim, bylym reżyserze filmowym, który został wysłany do małej parafii w górskiej wiosce. By zbliżyć swoich wiernych do kościoła, zaczyna wyświetlać w nim filmy. Po pierwszej projekcji „Pół żartem, pół serio” wierni zauważają, że Lili — miejscowa nauczycielka muzyki, wygląda dokładnie jak Marilyn Monroe.

Catalina, reż. Denijal Hasanovic

Andrzej Chyra w międzynarodowej produkcji. Catalina studiuje prawo we Francji. Jest Kolumbijką i właśnie odrzucono jej prośbę o przedłużenie pobytu. Pomocne może okazać się napisanie ciekawej pracy. Catalina jedzie do Sarajewa, by szukać tematu w materiałach Międzynarodowego Trybunału Karnego dla byłej Jugosławii. Na miejscu okazuje się jednak, że nic z tego nie będzie, ponieważ nie udaje się jej uzyskać pozwolenia na dostęp do archiwum.

Człowiek z magicznym pudełkiem, reż. Bodo Kox

Człowiek z magicznym pudełkiem

Człowiek z magicznym pudełkiem

Polskie sci-fi, które aż chce się oglądać. Futurystyczne love story o podróżowaniu w czasie z genialnymi rolami Olgi Bołądź, Piotra Polaka i Sebastiana Stankiewicza.

Hannah, reż. Andrea Pallaoro

Kameralny portret kobiety przechodzącej kryzys tożsamości z tytułową rolą Charlotte Rampling.

Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach, reż. John Cameron Mitchell

Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach

Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach

Brytyjskie przedmieścia w późnych latach 70. ubiegłego wieku, czasach narodzin punka. Enn jest typowym nastolatkiem, który chce założyć zespół i mieć dziewczynę. Na to ostatnie jest szansa, kiedy na imprezie poznaje eteryczną Zan. Dziewczyna uważa, że punk pochodzi z innej planety. Wygląda na to, że coś jest na rzeczy…

Isabelle i mężczyźni, reż. Claire Denis

Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką. Jako kobieta dojrzała wie, czego chce i wie, co może sama dać. Po latach rozczarowujących relacji, po raz kolejny próbuje znaleźć miłość. Chce odszukać tę jedyną, prawdziwą i do końca życia, chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei po zagubienie i smutek.

Nowość, reż. Drake Doremus

Jego film Przebudzeni zaczarował mnie spójność i przejrzystością formy. Opowiadał o futurystycznym świecie, gdzie nie ma miejsca na emocje. W Nowości przenosi się do Los Angeles, gdzie Amerykanin Martin spotyka pochodzącą z Hiszpanii Gabi. Spędzają upojną noc dzięki popularnej aplikacji randkowej. To miał być tylko seks bez zobowiązań, a jednak pojawia się jakieś uczucie.



Zabić świętego jelenia, reż. Yorgos Lanthimos

The Killing of a Sacred Deer

The Killing of a Sacred Deer

Tego pana chyba nie trzeba Wam przedstawiać. Przeczytajcie moją recenzję i rezerwujcie bilety!

Łagodna, reż. Sergei Loznitsa

Naa skraju wioski w Rosji mieszka kobieta. Pewnego dnia dostaje paczkę z napisem „zwrot do nadawcy”. Wysłała ją do przebywającego w odległym więzieniu męża. Zszokowana i zdezorientowana kobieta nie ma innego wyjścia, jak pojechać do więzienia osobiście i sprawdzić co się stało. Tak zaczyna się jej walka o sprawiedliwość.

Related Posts

Nowe Horyzonty 2024 ruszają już 18 lipca we Wrocławiu. To już 24. edycja tego święta kina, podczas...

Filmowy społecznik nie odwraca wzroku od bolesnych spraw bieżących. Ken Loach od lat przygląda się...

Powiedzieć, że mam trudną relację z filmami Christian Petzolda, to jak nic nie powiedzieć....

Leave a Reply