Warszawski Festiwal Filmowy to wydarzenie, którego nie można ominąć. Warszawa w dniach 13-22 października stanie się prawdziwą stolicą kina, w której zagoszczą filmowcy z całego świata. W tym roku możemy się spodziewać kilku niezwykle interesujących propozycji. Jak przebrnąć przez gąszcz filmów wybranych przez selekcjonerów? Oto kilka naszych typów must see!
Pewnego razu w listopadzie…, reż. Andrzej Jakimowski
Agata Kulesza w filmie twórcy Imagine. Warszawa, listopad 2013. Marek zabiera z działki pod miastem swoją matkę. Jest za zimno, żeby tam spała. Razem z nimi jedzie bezpański pies Koleś, który dotrzymywał towarzystwa mamie. Jadą do Warszawy, w której w wyniku brutalnej polityki mieszkaniowej, wyeksmitowano ich z domu Finałowe sceny filmu rozgrywają się na tle autentycznych wydarzeń i zawierają zdjęcia dokumentalne zrealizowane 11 listopada 2013 roku.
Zanurzenie, reż. Wim Wenders
Aktorski duet Alicia Vikander I James McAvoy w romantycznej historii o przypadkowym spotkaniu i prawdziwej miłości. James jest inżynierem, a Danielle badaczką dna oceanu. Na wybrzeży Francji przygotowują się do swoich niebezpiecznych wypraw, a między nimi wybucha namiętny romans.
Ostrzegam! Polecam tylko fanom aktorów – film nie jest perełką, której nie można przegapić.
Balkan Noir, rez. Drazen Kuljanin
Kilka lat temu Kuljanin na festiwalu w Konkursie 1-2 pokazał swój film Jak zatrzymać ślub. Teraz wraca, by przedstawić historię zaginięcia w Czarnogórze siedmioletniej córeczki szwedzkie pary. Opowiada o nadziei i obsesji, oczekiwaniu i zaprzestaniu czekania.
Czuwaj, reż. Robert Gliński
Robert Gliński lubi portretować młodzież. W Czuwaj wyrusza z młodymi chłopcami na obóz harcerski, gdzie Jacek (Mateusz Więcławek) będzie musiał wejść w buty dorosłego człowieka. Pozostawiony sam sobie opiekuje się nastolatkami, ale przede wszystkim próbuje rozwikłać tajemniczą śmierć jednego z kolegów.
Pomiędzy słowami, reż. Urszula Antoniak
Michaal jest Polakiem, który od wielu lat mieszka i pracuje w Niemczech. Chce się poczuć, jak pełnoprawny obywatel zasługujący na szacunek. Ciężko pracuje na swoją pozycję. Jego świat zaczyna się trząść w posadach, kiedy do Berlina przyjeżdża ojciec, który porzuciła go, gdy mężczyzna był dzieckiem. Michael musi sobie poradzić z przeszłością oraz uczuciem wyobcowania, z którego dopiero teraz zdaje sobie sprawę.
Wyznanie, reż. Zaza Urushadze
Reżyser Mandarynek opowie o duchownym Giorgim, bylym reżyserze filmowym, który został wysłany do małej parafii w górskiej wiosce. By zbliżyć swoich wiernych do kościoła, zaczyna wyświetlać w nim filmy. Po pierwszej projekcji „Pół żartem, pół serio” wierni zauważają, że Lili — miejscowa nauczycielka muzyki, wygląda dokładnie jak Marilyn Monroe.
Catalina, reż. Denijal Hasanovic
Andrzej Chyra w międzynarodowej produkcji. Catalina studiuje prawo we Francji. Jest Kolumbijką i właśnie odrzucono jej prośbę o przedłużenie pobytu. Pomocne może okazać się napisanie ciekawej pracy. Catalina jedzie do Sarajewa, by szukać tematu w materiałach Międzynarodowego Trybunału Karnego dla byłej Jugosławii. Na miejscu okazuje się jednak, że nic z tego nie będzie, ponieważ nie udaje się jej uzyskać pozwolenia na dostęp do archiwum.
Człowiek z magicznym pudełkiem, reż. Bodo Kox
Polskie sci-fi, które aż chce się oglądać. Futurystyczne love story o podróżowaniu w czasie z genialnymi rolami Olgi Bołądź, Piotra Polaka i Sebastiana Stankiewicza.
Hannah, reż. Andrea Pallaoro
Kameralny portret kobiety przechodzącej kryzys tożsamości z tytułową rolą Charlotte Rampling.
Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach, reż. John Cameron Mitchell
Brytyjskie przedmieścia w późnych latach 70. ubiegłego wieku, czasach narodzin punka. Enn jest typowym nastolatkiem, który chce założyć zespół i mieć dziewczynę. Na to ostatnie jest szansa, kiedy na imprezie poznaje eteryczną Zan. Dziewczyna uważa, że punk pochodzi z innej planety. Wygląda na to, że coś jest na rzeczy…
Isabelle i mężczyźni, reż. Claire Denis
Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką. Jako kobieta dojrzała wie, czego chce i wie, co może sama dać. Po latach rozczarowujących relacji, po raz kolejny próbuje znaleźć miłość. Chce odszukać tę jedyną, prawdziwą i do końca życia, chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei po zagubienie i smutek.
Nowość, reż. Drake Doremus
Jego film Przebudzeni zaczarował mnie spójność i przejrzystością formy. Opowiadał o futurystycznym świecie, gdzie nie ma miejsca na emocje. W Nowości przenosi się do Los Angeles, gdzie Amerykanin Martin spotyka pochodzącą z Hiszpanii Gabi. Spędzają upojną noc dzięki popularnej aplikacji randkowej. To miał być tylko seks bez zobowiązań, a jednak pojawia się jakieś uczucie.
Zabić świętego jelenia, reż. Yorgos Lanthimos
Tego pana chyba nie trzeba Wam przedstawiać. Przeczytajcie moją recenzję i rezerwujcie bilety!
Łagodna, reż. Sergei Loznitsa
Naa skraju wioski w Rosji mieszka kobieta. Pewnego dnia dostaje paczkę z napisem „zwrot do nadawcy”. Wysłała ją do przebywającego w odległym więzieniu męża. Zszokowana i zdezorientowana kobieta nie ma innego wyjścia, jak pojechać do więzienia osobiście i sprawdzić co się stało. Tak zaczyna się jej walka o sprawiedliwość.